Rozkład dnia
6.30 – 8.00 - schodzenie się dzieci, wspólna zabawa z udziałem nauczyciela oraz zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, praca indywidualna i w małych zespołach, obserwacja pedagogiczna, zajęcia dodatkowe, śpiewanie piosenek, przygotowanie materiałów do zajęć, ćwiczenia poranne.
8.00 – 9.00 - przygotowanie do śniadania: porządkowanie sali, pełnienie dyżurów, wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, śniadanie – kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego spożywania posiłków.
9.00 – 11.30 – zajęcia i sytuacje edukacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka wspierające rozwój emocjonalny, poznawczy i fizyczny dziecka. Zabawy planowane i swobodne na powietrzu lub w sali. Zabawy ruchowe. Spacery i wycieczki, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu, sesja czytania.
11.30 – 12.10 – obiad – wyrabianie przekonania o konieczności spożywania wszystkich pokarmów. Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Porządkowanie stolików po posiłku.
12.10 – 12.30 – zabawy dydaktyczne, utrwalenie poznanego materiału, prace wyrównawcze, indywidualne i w małych zespołach. Karty pracy. Zabawy dowolne gr. II. Zabawy dowolne, przygotowanie do leżakowania gr. I
12.30 – 14.00 – słuchanie bajek, muzyki poważnej i kołysanek, relaksacja, odpoczynek, gry planszowe, konstrukcyjne, zabawy przygotowujące do nauki pisania i czytania; wyjście na podwórko.
14.00 – 14.45 – zajęcia dodatkowe, czynności porządkowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek.
14.45 – 16.30 - aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali bądź na powietrzu. Zajęcia dodatkowe. Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb. Rozchodzenie się dzieci.