ŚRODA 02.02.
Dzisiaj zapraszam do poznania życia ludzi zamieszkujących Krainę Wiecznych Śniegów. Obejrzyjcie krótki filmik o Eskimosach, których nazywamy Inuitami:
https://www.youtube.com/watch?v=EMAdaDo50H8
Zapraszam do „Eskimoskich zabaw ruchowych”:
- „Lodowe posągi” – zabawa orientacyjno-porządkowa – włączamy muzykę, w tym czasie dziecko porusza się po pokoju. Na pauzę w muzyce (wyłączenie muzyki) – dziecko przybiera dowolną pozę.
- „Polarna rozgrzewka” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – dziecko swobodnie biega, na hasło „stop” zatrzymuje się i oklepuje nazwaną przez rodzica część ciała.
- „Niedźwiedź polarny” – zabawa na czworakach – dziecko porusza się na czworakach, omija napotkane przedmioty.
- „Uwaga, wieloryb!” – skręty tułowia – dziecko siedzi „po turecku”, przykłada na zmianę dłoń prawą i lewą nad oczy (wypatruje wieloryba), przy tym wykonując skręty tułowia w prawo i lewo. Na hasło: „wieloryb” – dziecko wykonuje skłon w przód, mówiąc: „Bul! Bul!”
- „Tropimy foki” – ćwiczenia mięśni brzucha i rąk – dziecko kładzie się na brzuchu na gazecie, odpychając się rękami przemieszcza się po podłodze.
- „Zajrzyj do przerębla” – wzmacnianie mięśni grzbietu – dziecko leży na brzuchu, trzyma gazetę położona na podłodze w dłoniach. Na hasło: „Zajrzyj do przerębla” – unosi gazetę do góry, podnosi głowę i klatkę piersiową.
- „Trach!” – ćwiczenie stóp i równowagi – dziecko w pozycji stojącej stopami naprzemiennie przesuwa gazetę po podłodze. Na hasło: „trach” staje na gazecie (krze lodowej) na jednej nodze.
WTOREK 01.02.
Dzisiaj proponuję zabawę przy piosence „Pingwin”:
O, jak przyjemnie i jak wesoło, (dziecko porusza się krokiem pingwinka)
W pingwinka bawić się, się, się, (przy słowach „się” dziecko podskakuje 3 razy)
Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa, (wysuwanie nóżki prawej i lewej)
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy. (podskok w przód, w tył i 3 podskoki w miejscu)
https://www.youtube.com/watch?v=0zNJmhjJCBY
Zapraszam do wykonania pingwinka z rolki po papierze toaletowym i kolorowego papieru (jeśli nie macie czarnego papieru, można rolkę pomalować farbą).
https://www.youtube.com/watch?v=QndVRK1w0VI
Można również narysować pingwina na podstawie wierszyka:
https://www.youtube.com/watch?v=1BPKvpKAIbM
PONIEDZIAŁEK 31.01.
W tym tygodniu przeniesiemy się do Krainy Wiecznych Śniegów.
Dzisiaj dowiemy się jakie zwierzęta zamieszkują Biegun Północny.
Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego:
https://www.youtube.com/watch?v=D2_IgH22L4k
Czas na zagadki o zwierzętach:
https://www.youtube.com/watch?v=P8WHLgCQdmU
Zapraszam do przeprowadzenia „lodowych eksperymentów”:
Zimne czy ciepłe?
Potrzebne będą: 3 głębokie talerze, woda o różnej temperaturze
1.Napełnij talerze: woda gorąca. letnią i bardzo zimną (można dodać ze 3 kostki lodu i poczekać, aż się roztopią)
2.Prawą rękę włóż do zimnej wody, a lewa do gorącej i potrzymaj tak kilka minut.
3.Teraz obie ręce włóż do letniej wody.
Co czujesz?
Rozgrzanej ręce woda wydaje się zimna, a ochłodzonej ciepła.
Dlaczego?
Ciepło dłoni rozgrzanej w gorącej wodzie odpłynie do letniej wody, dlatego wyda się ona zimna. Dłoń wychłodzone będzie zabierać ciepło z wody, więc będzie się ona wydawała ciepła.
Lody bez lodówki
Potrzebne będą: mieszanina zrobiona z 2 łyżek mleka, łyżeczki śmietany, łyżki kakao, potłuczone kostki lodu, sól, naczynia, ściereczka
1.Mleko, śmietaną i kakao wymieszaj w szklance.
2.Sporą miskę napełnij kostkami lodu.
3.Lód posyp dużą ilością soli.
4.Włóż szklankę w środek tej solno-lodowej mieszanki.
5.Przykryj całość ściereczką, żeby ciepło z pomieszczenia nie docierało do środka miski.
6.Miskę odstaw na godzinę w chłodne miejsce, co 5 minut mieszaj zawartość szklanki.
Co się stanie?
Z mieszanki otrzymamy zamarznięte lody.
Dlaczego?
Sól i rozdrobniony lód to znana od dawna mieszanka ochładzająca. Sól zmieszana z lodem rozpuszcza się, a jest to reakcja wymagająca dostarczenia ciepła z zewnątrz, dlatego temperatura obniża się. Dzięki temu można zamrozić lody.
19.11.2021r. PIĄTEK
„Kolorowe krople” – barwienie wody bibułą. Przeliczanie i nazywanie kolorów. Rwanie bibuły na mniejsze kawałki. Rodzic wlewa gorącą wodę i odstawia w bezpieczne miejsce do wystygnięcia.
„Ach, muzyka” – zabawy z wykorzystaniem gazet. Machanie gazetą nad głową, zgniatanie w kulkę, prasowanie ręką, położenie się na podłodze, poruszanie się wokół gazety.
„Deszczowa melodia”
Wysłuchanie wiersza H. Bechlerowej „Kiedy mamusia gra”
Kiedy mamusia wieczorem
Zagra mazurki Chopina,
Siadamy przy niej cichutko:
Ja, Ola, Stefek i Lena.
Dziwna to jakaś muzyka!
Gdy słucham i przymkną oczy,
Widzę las, niebo, a potem
Pastuszek za krówką kroczy.
I Widzę taniec wspaniały,
Suną za krokiem krok – pary.
Słucham i patrzę i nie wiem:
Muzyka to, czy też czary?
Za oknem wiatr,
Dzwonią w szyby
Krople powolne, miarowe.
- Mamusiu, słyszysz, deszcz pad
- Zagraj „Preludium Deszczowe”.
Słuchanie „Preludium Deszczowego”
18.11.2021r. CZWARTEK
PIOSENKA „Cyferki”
https://www.youtube.com/watch?v=F-sI47-IBJw
Dużo, mało, malutko – zabawa z dźwiękami z użyciem szklanek z wodą.
Przygotowujemy takie same szklanki mniej lub bardziej wypełnione wodą. Porównujemy poziom wody w szklankach, zastanawiamy się, gdzie jest jej więcej, a gdzie mniej. Następnie uderzamy w szklanki łyżeczkami i słuchamy powstałych dźwięków. Na zakończenie wspólnie improwizujemy grę na szklanych „instrumentach”.
KARTA PRACY:
karta pracy 5 - misie.png (5,10KB)
Skąd się bierze deszcz? – piosenka edukacyjna
https://www.youtube.com/watch?v=rvTLwn27mE4
17.11.2021r. ŚRODA
Bajka „Gang Fajniaków – Fajniaki oszczędzają wodę”.
Zabawa badawcza: postawcie na środku miski z wodą – ciepłą, zimną, z zapachem, z płynem do kąpieli. Powąchajcie wodę i zanurzcie w niej dłonie. Opiszcie, jaka jest woda w dotyku, czy ma zapach, kolor, kształt, jest ciepła czy zimna, przyjemna czy nieprzyjemna. Zwróćcie uwagę na to, że każdy z was może mieć różne odczucia.
RELIGIA:
RELIGIA DLA GRUPY MISIE.docx (62,66KB)
16.11.2021r. WTOREK
OPOWIADANIE „Jedna srebrna kropla” H. Bechlerowa
https://www.youtube.com/watch?v=5nGdkiQd3NE
Zabawy badawcze: przygotujcie zakraplacz, wodę, kubki, słomkę i kolorową bibułę. Zaobserwujcie, co się stanie z kroplą puszczoną z zakraplacza na szybę lub co się stanie z wodą w kubku, na którą będziecie dmuchać przez słomkę. Spróbujcie zakręcić słomką w kubeczku, wprowadźcie wodę w ruch i zróbcie wodne bąbelki. Co obserwujecie? Następnie przenieście słomką kropelki wody na bibułę. Co się dzieje z kolorem? Opiszcie lub narysujcie swoje spostrzeżenia z jednego eksperymentu.
PIOSENKA „Pan listopad”
https://www.youtube.com/watch?v=cto3jD_2mqY
Zadanie dla 5-latków:
Szukanie wyrazów z wielką i małą literą „K”, „k” w gazetach. Obrysowanie wyrazów, które znajdą niebieską kredką.
JĘZYK ANGIELSKI:
https://supersimple.com/song/five-little-chicks/
KARTA PRACY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
Pin On Math 558.png (234,63KB)
RELIGIA: